previous arrow
next arrow
Slider

Aktualności

Warszawa dała nam się poznać podczas wycieczki, która odbyła się tuz przed zakończeniem roku szkolnego 16 – 18.06.2019r.
Swoją przygodę rozpoczęliśmy lekcją w Centrum Kopernika. Była to jednak lekcja niezwykła. Inspirowała ona do ciągłej obserwacji, doświadczania, zadawania pytań, poszukiwania odpowiedzi. Samodzielnie przeprowadzaliśmy doświadczenia, przekonując się jak nasze zmysły pozwalają nam odbierać świat. Sprawdziliśmy możliwości swojego ciała, wrażliwość na światło, postrzeganie kolorów, podatność na iluzje. Wykonaliśmy setki eksperymentów, które pomogły nam zrozumieć zjawiska związane z falami czy prądem. Byliśmy w teatrze robotów. Wizyta w Centrum Kopernika była super.
Odwiedziliśmy Dom Sióstr Urszulanek na Wiślanej, który związany jest historycznie z powstaniem warszawskim, kiedy dom służył ludności żywieniem i był ośrodkiem działalności konspiracyjnej. W tym domu znajduje się pokój papieski, w którym w latach 1955 – 1978 mieszkał Karol Wojtyła. Tu spędził też noc z 2 na 3 października 1978, ostatnią przed wyjazdem na konklawe. Wcześniej w latach 1931 – 1939 mieszkała w tym pokoju nasza patronka św. Urszula Ledóchowska.
Niezwykłym przeżyciem była wizyta w telewizji TVP. Tu na ściance telewizji śniadaniowej i w samym studiu na sofie zrobiliśmy sobie zdjęcia. Widzieliśmy Panią Jaworowicz!
Spacerowaliśmy po Starym Mieście i Traktem Królewskim, podziwiając Zamek Królewski, Pomnik Małego Powstańca, Syrenkę i otaczające rynek przepiękne kamieniczki. Widzieliśmy Plac Powstańców Warszawy z monumentalnym pomnikiem poświęconym powstańcom. Odwiedziliśmy Grób Nieznanego Żołnierza na Placu Piłsudskiego. Pan przewodnik i pan Mirek sprawili swoimi opowieściami, że ta lekcja historii była wyjątkowa. Trud spaceru w pełnym słońcu zrekompensowany został kinem i drobnymi zakupami w Złotych Tarasach.
Ostatniego dnia odbyliśmy wyprawę do polskiego Sejmu. Dzięki tej wizycie uzmysłowiliśmy sobie jak ważne to miejsce dla funkcjonowania naszego państwa. Mogliśmy zasiąść na sali plenarnej gdzie pan przewodnik opowiedział nam gdzie, kto zasiada i jak pracuje Sejm. Potem przejechaliśmy do Królewskich Łazienek gdzie zobaczyliśmy Pomnik Chopina i zacienionymi alejkami przeszliśmy do Pałacu na Wodzie. Spacer zakończył się rejsem gondolami.
Wiele emocji towarzyszyło ostatniemu punktowi wycieczki, wjazd na trzydzieste piętro Pałacu Kultury i Nauki, skąd mogliśmy podziwiać wspaniałe widoki naszej Warszawy.
To była nasza ostatnia lekcja w stolicy. Warszawa piękna i niezwykła, ta historyczna i nowoczesna dała nam się w pełni poznać. Wszyscy możemy przyznać zgodnie za słowami starej piosenki: „Warszawa da się lubić”
Panu Michałowi i Mirkowi dziękuję za pomoc w organizacji wycieczki. Radzie Rodziców, Komisji ds. Profilaktyki Alkoholowej oraz radnemu Michałowi Augustyńskiemu za wsparcie finansowe, dzięki czemu wycieczka była niezwykle atrakcyjna.