previous arrow
next arrow
Slider

Aktualności

Każdy może podjąć kroki, by pomóc sobie w radzeniu ze stresem wywołanym pandemią.

W tym celu powinniśmy robić sobie przerwy od oglądania, czytania czy słuchania nowych informacji na temat pandemii w mediach. Ciągłe skupianie się  na problemie może nasilać nasz niepokój.

Dzielmy się sprawdzonymi informacjami na temat wirusa i epidemii COVID-19 (nie plotkami, czy fake newsami) to pozwoli lepiej ocenić, jakie zagrożenie stanowi ona dla nas samych i naszych bliskich, a przez to może złagodzić stres.

Warto porozmawiać z osobami, do których mamy zaufanie o swoich obawach i emocjach. Może to być przyjaciel, kolega, rodzic, po prostu ktoś komu ufasz. Jeśli stres będzie towarzyszył Ci codziennie i nie będziesz już potrafił sobie z nim poradzić, to zwróć się do pedagoga Jdyżuruję pod adresem – natka29.06@wp.pl

Powinniśmy starać się podejmować aktywności, które nas rozluźniają i sprawiają nam przyjemność, dlatego:

– Posłuchaj muzyki. Muzyka pozytywnie wpływa na nasz układ nerwowy. Uspakajamy się i odprężamy wsłuchując się w ulubione nuty. Sprawdź, czy odstresowują Cię dźwięki natury, jak szum fal czy śpiew ptaków. Na YouTube znajdziesz nawet ścieżki dźwiękowe na zmniejszenie tych dolegliwości… Liczy się zabawa i radość. Na dłuższą metę muzyka zwalcza nawet stres chroniczny!

– Przytul się… Tak przytulanie powoduje, że czujemy się bezpiecznie więc przytul się do mamy, taty albo do domowego zwierzaka. Obcowanie z mruczącym kotem uspokaja, głaskanie psa również, zatem zwierzęta wpływają na nas pozytywnie.

– Warto zadbać o siebie i swoje ciało – ćwicz głębokie oddechy, rozciąganie lub medytację. W warunkach domowych uprawianie sportu może być utrudnione ale wierzę w waszą kreatywność. Większość z Was posiada jednak choćby niewielkie podwórko, a to daje już duże możliwości…. Pamiętaj aby się do tego nie zmuszać i wybrać taką aktywność, która sprawia Ci przyjemność. Podczas niej wydzielają się endorfiny, czyli hormony szczęścia. Na początku być może nie będzie Ci się chciało, ale później sobie podziękujesz i będziesz dumny.Ruch, ma pozytywny wpływ na zdrowie czy psychikę i pozwala na odreagowanie problemów. Powoduje on pobudzenie wszystkich układów organizmu, dotlenienie ciała i wydzielenie się hormonów szczęścia czyli endorfin.

– Śpij! Brzmi dziwnie, ale jednak działa.  Potrzebujesz około 7-8 godzin snu. Jeszcze bardziej zwiększysz skuteczność snu i zmniejszysz poziom stresu, jeśli będziesz kłaść się spać regularnie o tej samej porze, dzięki temu, nauczysz swój organizm odczuwać zmęczenie o tej samej godzinie. Będzie Ci łatwiej zasypiać, przespać 7-8 godzin i radzić sobie ze stresem.

– Zrób to, co zawsze odkładałeś na potem… Obejrzyj film, przeczytaj ciekawą książkę, nagraj teledysk, zaprojektuj ubranie, zacznij malować, szkicować…. Inwencja twórcza należy do Ciebie. Nawet uporządkowanie szafek może Cię uspokoić. Pamiętaj, że uporządkowane otoczenie uspokaja umysł więc sprzątanie to także dobry sposób na stres.

– Pij dużo wody oraz odpowiednio się odżywiaj. Picie wody pomoże Ci w zwalczeniu stresu. Gdy Twój organizm jest odwodniony, produkuje więcej hormonu stresu. Dobrze jest spożywać zdrowe, zbilansowane posiłki, pamiętaj o świeżych warzywach i owocach, bo brak odpowiedniej ilości witamin i składników mineralnych to kolejny czynnik mający ogromny wpływ na samopoczucie. Jednak gdy od czasu do czasu pozwolisz sobie na słodką przyjemność to nic strasznego się nie stanie, czekolada też poprawia humor, najważniejsze by nie przesadzić z jej ilością. JJJ

– Paradoksalnie to, przed czym często w szkole przestrzegamy, teraz stało się naszym oknem na świat – telefon, social media, telewizja itd… Trudno byłoby nam teraz bez tego żyć, bo to jest nasz kontakt z resztą świata… Pamiętaj jednak, że światło niebieskie emitowane przez komputer, telefon czy tablet szkodzi, powoduje bezsenność, nerwowość, gry mogą uzależniać a social media często kreują nierzeczywisty obraz człowieka. Używaj telefonu czy komunikatorów – rozmawiaj ze znajomymi, ucz się za pomocą komputera i tabletu,nie mniej jednak rób to rozważnie, pamiętając o swoim zdrowiu i bezpieczeństwie.

– Uśmiechaj się. Okazuje się, że każdy rodzaj uśmiechu pozytywnie wpływa na organizm – zmniejsza szybkość bicia serca podczas stresujących sytuacji i uwalnia stres. Nawet wymuszony uśmiech działa leczniczo, obniża poziom stresu nawet jeśli człowiek nie tryska energią.

Dbajcie o siebie i o swoich bliskich, myjcie ręce, nie wychodźcie z domu a niebawem zobaczymy się w szkole i pożartujemy sobie. „Jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie normalnie…”:):):)

logo
logo

© Copyright 2017

Projekt i wykonanie: home2.pl

Wykorzystujemy ciasteczka (cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu. więcej informacji

Wykorzystujemy ciasteczka (cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają utrzymanie sesji po zalogowaniu. Można wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

zamknij